Mire figyelünk fel előbb, egy mohás kőre, vagy egy felénk száguldó vérfarkasra? Igen, az evolúció belénk kódolta, hogy a védekezés érdekében felfigyeljünk a mozgásra.
Fejlődésünk során azonban nem találkoztunk olyan formátummal, amely ezeket az alapvető ösztöneinket megmozgatná, egészen a mozgókép megjelenéséig. Így amikor a Lumiére testvérek érkező vonatja először jelent meg a vásznon érthető volt, hogy miért ugrottak el a nézők az érkező masina elől.
120 évvel később már minden nap fogyasztunk mozgóképet szórakozás, kikapcsolódás, információszerzés céljából. Elég belegondolni, hogy egy generáció ingerküszöbét a TikTok határozza meg, tolja feljebb folyamatosan. Az állóképről mozgóképre való adaptálódást már az olyan tech-orásiok is felismerték, mint a Meta. Adam Mosseri, az Instagram feje Tweetjében https://twitter.com/mosseri/status/1475872830570909698?s=20&t=0a6MieSMGrexZ3eRaD6-0Q is kitért a giga-platformmal kapcsolatos terveikre, miszerint az átláthatóság, a hangsúly a videókra helyeződik.
Muszáj adaptálódni fogyasztóként és tartalomgyártóként is. Reklámjainkat a gyors információátadás jegyében gyártjuk tudva, hogy 3 másodpercünk van felkelteni a fogyasztó érdeklődését.
A fogyasztó megismeri vállalkozásod arculatát, termékeidet, szolgáltatásaidat. Az erősebb élményből pedig nagyobb valószínűséggel következhet elkötelezettség (vásárlás).